от: до:
I. Технологични тематични направления
1. Димитър Келбечев –„Златното сечение и човешката фигура“
В два учебни часа учениците рисуват бързи рисунки или скици на човешка фигфура по бански в различни пози и състояния. Експериментиране с разнообразни материали и техники. Целта на заниманията е максимално отдалечеване от етюдната естетика, като се запазват изискванията за композиране, пропорции и конструкция. Търси се артистичност и индивидуалност на рисунъка.
2. Петър Чучулигов - „Дизайн и визуална комуникация“
Визуалната комуникация най-общо може да се определи като общуване, в което основна роля изпълняват изображенията. Визуалната комуникация е най-древния дял от изобразителното изкуство. Още от времето, когато говора не се е развил, а по-късно и когато езиците се разделят.
Днес иконичното е стигнало значимостта на кислород за модерната комуникация. Съвременното образование в тази област има задача да снабдява с разностранни познания в широкия диапазон на графичния дизайн, на приложната графика и реклама в етап на преплитане на класическите с новите мултимедиини средства за визуално изкуство. Различните форми на визуална комуникация се развиват особено динамично, но те не могат да просъществуват без класическите принципи в изобразителното изкуство. Това прави образованието особено сложно и променливо, давайки от една страна стабилни и традиционни познания в областта, но и насочвайки интереса на младите художници в най-близки те, до техните изобразителни способности и интереси, съвременни форми за визуална комуникация.
3. Атанас Камешев-„Физика на светлината“ -курс по фотография
Устройство на фотоапарата.Първи стъпки във фотографията/камераосбкура/. Техники във хотографията – композиция, планове, водещи линии и др.Пейзаж и Портрет. Пленер; Изложба
4. Елена Гърдева - „Занимателна математика“
Математиката е навсякъде около нас! Разглеждане на интересни и забавни факти и задачи. Приложение на математиката в ежедневието.
Златното сечение и изкуството, природата, архитектурата и ....
Златното сечение поражда интереса на човечеството повече от 2500 години. Но какво е златното сечение? Ако попитате различни хора, вероятно ще получите напълно различни отговори... Ние ще разгледаме къде и как се използва и открива - в изкуството, архитектурата, природата и ....
5. Ганка Лавчева - „Забавна Физика“
Учениците ще се запознаят с физични явления и закони чрез провеждане на забавни опити.
II. Култура, изкуство и спорт
1. Борис Богданов - "Дигитална фотография"
Кратка история на фотографията. Новите технологии - нови възможности за реализацията творчески идеи.
2. Траян Добрев -„Декоративна композиция за архитектурна среда“
Основната задача е учениците да осъществят синтез между архитектура и художествено произведение, изпълнено в предварително зададени параметри. Ще се направи анализ на развитието и тенденциите в този тип изображения и влиянието на културните промени в православното изкуство.
3. Траян Добрев - Проект „Алафранга“
Учениците ще се запознаят с образци на алафранги от Стария град, след което ще направят копия или авторска композиция на Алафранга върху иконна дъска.
4. Траян Добрев - „Позлата“
Учениците ще се запознаят с различните техники на позлатяване, използвани в традиционната иконопис. Това ще допълни практически уменията на бъдещите иконописци да позлатяват.
5. Кети Георгиева - „Ателие по керамика“
От червена глина учениците правят релефгни керамични плочки. Релефът е прост и изобразява птици, животни или хора. После плочките се изпичат в пещ.
6. Кристина Кутлова - „Ателие по стъклопис и други декоративни техники“
В ателието по стъклопис ще се занимаваме главно с цветни рисунки на стъкло и други декоративни техники на стенописта.
7. Георги Узунов - „Художествено прехвърляне в материал“
В часовете учениците ще се запознаят с различни методи за прехвърляне/отливане на своите скулптурни произведения в различни материали. В това число гипс, смола, камък, дърво, бял цимент и пр.
8. Ангел Китипов - „Пленер“
Импровизации на тема „Пейзаж“
1. Сезони – четири броя 50/70 или 100/70
2. Вмъкване на природни елементи- листа, клони, треви / монотипия, колаж, асамблаж/
9. Полина Тодорова-„Живописна композиция.“
В часовете по занимания по интереси "Живописна композиция" учениците ще се научат да създават фигурални композиции в различни цветови гами и тоналности. Основи на композицията и използване на композиционни похвати в живописта. Видове композиции.
10. Диана Папазова - „Вдъхновени от...“
Ще създадем живописни творби вдъхновени от модерното изкуство, използвайки изразните средства на импресионизма, поантилизма, фовизма, експресионизма, кубизма и други направления на авангарда.
11. Мария Миличина - „Изворите на словото“
За всяко занимание :
-изучаван автор;
- извори на вдъхновение / посещение на места в Пловдив;
Креатиране на собствен текст; редактиране; изводи.
12. Христо Жеков - „Сериграфия и графичен експеримент“
Етапи в графизирането на образите и подготовка за печат, стилизация на образите и тяхната разработка като негатив.Постига се рисунка негативу която се поставя върху предварително подготвеното от омдукер /печатар на графика / сито. След това се осветява на светеща маса, която има силен прожектор. След като вече ситото е осветено се промива на мивката във ателието със силна струя. Получава се сложен шаблон върху мрежа и се печата .
13. Зорница Касапян - „Шрифт и калиграфия“
Шрифтът е наука за начертанието/ външния вид/ на писмените знаци в различните азбуки.
Калиграфията е наука за красивото писане на ръка. Използват се различни видове пера и картони със специален релеф и ефекти.
Целта е да се изпише текст, в който всички бусви, както и цялостната композиция, да са изящни и хармонични.
14. Антония Фингарова - Клуб „Стампарница“
Миниатюра, „Екслибрис“, „Суха игла“
В клуба за допълнителни извънкласни дейности учениците ще имат възможност да се запознаят с жанра миниатюра. Техниката ще бъде „суха игла“. Ще изработят малоформати - „екслибрис“, в които ще съчетаят и композират текст и изображение. Практическата дейност ще бъде съчетана с кратък исторически обзор / възникване, развитие и представители/ на екслибрисът.
15. Габриел Иванов - „Айкидо“
Ще изучаваме самозащита с голи ръце срещу удари и хватове, както и срещу оръжия. Ще изучаваме правилната дистанция и тайминг.
16. Христиана Агопян - „Фитнес“
На фитнес ще се занимаваме с упражнения с различна сила и натоварване. Под формата на кръгова тренировка , съобразно климатичните условия, някои от упражненията ще са изнесени на „тепето“, за да може кардиотренировката да е с различна честота. Или можем да използваме „стрийт“ площадите за натоварване на всички мускулни групис едно и също тегло/своето/. Уреди и пособия, които ще ползваме: гирички, ластици, въжета.
17. Ирена Корбетова - „Народни хора“
18. Василена Зайкова - „Френските забележителности“
Айфеловата кула, Триумфалната арка, Шанз-Елизе, Лувъра, Катедралата Нотр Дам, Монмартър, Площад Конкорд, Версайски дворец, Сакре Кьор, Музей Орсе, Мон Сен Мишел.